PÅSKPYSSEL FÖR BARN...

Här kommer ett tips på påskpyssel för er som har barn.
 
Dessa har barnen på min förskola där jag jobbar gjort tillsammans med mig.
Man tar en tom och urdiskad konservburk, klämmer ihop och tejpar den vassa kanten
med silvertejp eller i mitt fall eltejp i olika färger.
Limmar på tapet eller färgat papper och dekorerar med ögon, näbb, fötter och fjädrar...
och voila så har man en fin burkkyckling.
 
Sedan kan man plantera prydnadsgräs eller något annat roligt i den =)
 
Här kommer en annan rolig ide som vi provade.
Vi gjorde tallrikskycklingen.
 
Ta en papptallrik och måla gul.
Klipp till näbben, fötterna och benen som du sedan viker.
Sedan är det bara att limma när tallriken är torr och dekorera med ögon, fjädrar och paljetter om man så vill.
 
Bilden är lånad från google.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0