TOVA ÄR KUL...

Jag ville göra något roligt med väskorna som jag sytt
så jag tog fram ull och nålar och satte igång och tovade.
Jättekul =)
 

NYTT TYG...

Var en sväng i Skövde förra helgen och sprang in en sväng på Tygposten
i hopp om att kunna köpa ett jättefint Uggletyg som jag blev tipsad om av en kompis.
Tyvärr var det slut, men jag kom inte hem tomhänt ;)
 
Hittade ett fint katt tyg som jag ska sy några väskor av istället.
 

SYMASKINEN KOM FRAM...

Jag var ju hemma förra veckan och var sjuk och då passade jag på att damma av symaskinen ;)
Det var ju jättelängesedan så det var riktigt roligt att komma igång igen =)
 
Jag sydde lite väskor i olika storlekar och tyger.
Här har jag sytt två Girls Secrets av ett par pyjamasbyxor i flanell =)
Bra när man kan återanvända "tyg".
Tovade ett hjärta och en blomma och sydde dit.
 
 
När jag ändå var igång och återanvände "tyg" så sydde jag en sminkväska
och 2 Girls Secrets av dotterns kjol =)
 
Sminkväskan
 
 
Här kommer en sminkväska och en Girls Secrets gjorda av ett par byxor med revärer =)
 
Sminkväskan
 
 
Det blev även en Girls Secrets av ett par gamla jeans =)
Även den fick ett tovad hjärta.
 
 
Sedan hann jag med att sy en sminkväska och två Girls Mini av ett jordgubbstyg
som jag köpte som en stuvbit i en Second hand butik förra våren nån ggn =)
 
Priset för sminkväskorna är 45 kr + ev. frakt.
Girls Secrets kostar 35 kr + ev. frakt och
Girls Mini kostar 30 kr + ev. frakt.
 
 

RSS 2.0