GOTT NYTT ÅR...


JULKLAPPAR...

Jag gjorde några fina halsband som jag gav bort i julklapp i år.


 

Jag brukar inte vara den som "skryter" om mina egna saker,
men ett sånt här halsband ska jag faktiskt göra till mig själv oxå =)


GOD JUL...


TRÅDSLÖJD...

Eftersom jag är sjuk så kunde jag ju inte jobba idag och inte heller baka
som jag hade tänkt göra efter jobbet idag.

Så idag har jag pysslat med mina trådslöjdsaker som fick
när jag var på pysselkväll med mina goa arbetskompisar på Millan.

 Som jag har längtat efter att få tid över till att sätta mig ner och pyssla med mina nya saker =)


Vi fick två tänger på pysselkvällen, men tråden och den högra tången har jag köpt till.





 

Så här fina blev dom =)


EGNA JULKLAPPSKORT...

När jag ändå hade framme allt material idag så passade jag på att göra lite julklappskort oxå =)




PRINGELSBURKARNAS FÖRVANDLING...

Idag har suttit och gjort julklapps-lådor av Pringelsburkar.
Perfekt att lägga i julklapparna i.

Det här behöver du:

 ♥ En torr och urtvättad Pringelsburk

♥ Fina scrapbook papper (går utmärkt med egentillverkade utskrivna A4)

♥ Lite tjockare färgad kartong

♥ Lim (helst flytande, typ Marvin)

♥ Sax, skalpell eller skärmaskin

♥ Sidenband, paljetter eller något annat att dekorera med

♥ Penna



Så här gör du:

1. Börja med att mäta ut hur mycket papper du behöver.
2. Limma sedan på hela Pringelsburken och stryk försiktigt på pappret.
3. Rita sedan av locket på ett nytt papper och klipp sedan ut den ca ½ cm utanför markeringen.


4. Limma på locket. Klipp små jack i kanten på pappret så är det lättare att få på fint.


5. Klipp sedan till en remsa som kant till locket och limma på kanten.
Vill du ha en "knopp" på så klipper du till det och limmar på.


6. Nu är det bara att dekorera "lådan" som du själv vill.

Lycka till!

 


RSS 2.0